Primul depou CFR Constanța a fost construit în port de către societatea engleză Danube and Black Sea Railway, în perioada în care a fost realizată calea ferată Cernavodă Port – Constanța Port, inaugurată în octombrie 1860. În apropierea depoului, a fost dat în exploatare Atelierul de Reparat Locomotive și Vagoane. Acestea au fost printre primele puncte de lucru înființate în România și erau dotate cu instalații specifice pentru reparatii. În această locație au fost aduse și locomotive de viteză de tip Orleans pentru remorcarea trenurilor Orient Expres și Fulger. Malurile Mării Negre au fost folosite pentru circulația trenurilor până în anii 1947-1949, când linia de coastă a fost desființată. În perioada 1952-1960, depoul a fost mutat în Stația Palas și a primit denumirea Depoul de Locomotive Palas Constanța, unde dispune de 13 linii interioare, o hală circulară, ateliere și alte facilități. Astăzi depoul continuă să fie o parte importantă a infrastructurii CFR, reprezentând un punct vital pentru întreținerea și reparația materialului rulant.
Citeste articol integral
Sursa & Foto Credit- “atacdeconstanta.com”
Notă pentru publicații: Știrile sunt preluate automat din feed-ul Google News sau în urma unor acorduri scrise cu publicațiile. După cum observați, este specificată sursa, creditul foto și linkul către articolul integral. Dacă doriți ca articolele dumneavoastră să nu mai fie preluate, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail de mai jos, și le vom întrerupe imediat.
Reclamatii & Reporturi Stiri
contact: medialux85@gmail.com
Cititi Termeni si Conditii



